خرید زعفران, زعفران

خرید پیاز زعفران

خرید پیاز زعفران به اندازه خرید زعفران مهم است و باید درباره آن آگاهی کامل داشته باشیم. چون خرید پیاز مرغوب زعفران باعث پرورش زعفران با کیفیت می شود و همچنین کمک شایانی به حفظ سرمایه اولیه شما می کند.

فروشگاه ما تا سال پیش فروش پیاز زعفران را در مشهد به عهده داشت اما به دلیل برخی تغییرات به وجود آمده تصمیم برآن شد تا مدتی این روند متوقف شود. بنابراین در مقاله پیش رو نکات خرید پیاز اینترنتی را باهم مرور می کنیم. کسانی که علاقمند کشت زعفران در گلدان و یا زمین های کشاورزی کوچک هستید حتما این مقاله را بخوانید.

شناخت پیاز زعفران

همانطور که می دانید زعفران از آن  دسته گیاهانی است که برای رشد و تکثیر شدن به کاشت بذر نیاز ندارد درواقع بذر ندارد و به جای آن پیاز دارد و با کاشت پیاز زعفران در خاک، زعفران عمل می آید.

پیاز زعفران قسمت زیرین گیاه می باشد  و به صورت انبوه کاشته می شود.کلاله های زعفران یا همان ریشه زعفران (Saffron root) از گل زعفران به دست می آید. گل زعفران از پیاز زعفران که در فصل خاصی از سال شکوفا می شود به دست می آید.

پیاز زعفران پوستی نازک و قهوه ای دارد و شکلی گرد یا بیضی دارد.گیاه زعفران عمدتا در مناطقی خشک و نیمه خشک، با آب و هوای معتدل میدترانه ای رشد می کند.

پیاز زعفران بسیار حساس می باشد و برای کسانی که به تازگی با این حرفه وارد شده است نیاز به آموزش دارند. علاقمندان می توانند بعد از خرید پیاز زعفران از فروشگاه ظرفت نسبت به آموزش و مشاوره رایگان با تیم پشتیبانی ما در ارتباط باشند.

همچنین می توانید تاریخچه پیاز زعفران را در سایت ویکی پدیا هم مطالعه کنید.

چه شرایط محیطی برای کاشت پیاز زعفران نیاز است؟

پاسخ به این پرسش ساده است اما نیاز به دقت و توانمندی در اجرا دارد. چون برخی افراد به سادگی از نکات مربوطه گذر می کنند و نمیتوانند از پیاز ها زعفرانی برداشت کنند. در نهایت از خرید پیاز زعفران ها ایراد میگیرند!!!

بنابراین انجام شرایط زیر برای مهیا کردن شرایط کاشت پیاز زعفران الزامی می باشد:

خاک:

خاکی برای کشت زعفران مناسب می باشد که به خوبی زهکشی شده باشد پس اولین نکته کاشت پیاز زعفرون،خاک با زهکشی عالی می باشد.

همچنین خاک های رسی و شنی با پی اچ بین ۶ تا ۸ بهترین خاک برای کاشت پیاز زعفرون می باشد.

آب و هوا:

گیاه زعفران برخلاف سایر گیاهان در مناطق بارانی خوب عمل نمی آید و در مناطق خشک و گرم بهتر رشد می کند. بنابراین در زمین های کویری و بیابانی رشد خوبی دارد.

 یک توصیه که میتوانیم این است که اگر در مناطق سرد سیری زندگی می کنید و دوست دارید پیاز زعفران را در گلدان انجام دهید. 

اگر بتوانید ابتدا شرایط گلخانه ای خوبی برایش ایجاد کنید و سپس اقدام به خرید پیاز زعفران کنید خلی هدفمند تر عمل کرده اید و قطعا موفق تر خواهید بود.

نور:

گیاه زعفران برای اینکه گل دهد و زعفران رشد کند در مناطقی که در سال حدود ۲۵۰۰ ساعت نور خورشید داشته باشد خیلی بهتر نتیجه می دهد. گیاه زعفران به اندازه کافی به نور خورشید نیاز دارد و بهتر است در محیطی کشت شود که نور خورشید زیادی داشته باشد.

خوب است علاقمندان خرید پیاز زعفران به نکات بالا حتما دقت لازم را داشته باشند تا بتوانند خرید پیاز زعفران را برای کاشت عالی درست انجام دهند و رضایت کافی داشته باشند. همچنین مقاله دیگر ما تحت عنوان کاشت زعفران را نیز می توانید مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *