خرید زعفران

خرید زعفران نگین | تفاوت زعفران نگین و زعفران سرگل

زعفران درجه یک نگین مخصوص صادرات فقط در مشهد

زعفران نگین یکی از محصولات مرغوب گل زعفران و یکی از گران قیمت ترین ادویه های جهان می باشد. ادویه زعفران (Saffron spice) خواص فراوانی دارد و به نام های مختلفی مثل طلای سرخ یا پادشاه ادویه ها نیز معروف است.

زعفران انواع مختلفی دارد (می توانید مقاله انواع زعفران را هم بخوانید) که بر اساس کیفیت و مرغوبیت دسته بندی می شود. در این مقاله سعی داریم به معرفی کامل این زعفران بپردازیم و درباره خواص آن صحبت خواهیم کرد.

همه چیز درباره زعفران نگین

زعفران نگین یکی از پرطرفدارترین محصولات زعفرانی است. دلیل استقبال بیشتر مردم به این نوع زعفرون داشتن ظاهر وعطر فوق العاده است.همان طور که در مقاله معرفی انواع زعفران اشاره کردیم و برخی خصوصیات ظاهری و خواص زعفران را گفتیم. بنابراین می دانیم که کلاله های قرمز این زعفران کاملا صاف و بدون شکستگی است. همچنین قیمت خرید زعفران سرگل از نگین پایین تر است و نگین از قیمت بالاتری برخوردار است.

زعفران نگین با زعفرون سوپرنگین متفاوت است در واقع این زعفرون به دو دسته ساده و سوپرنگین تقسیم می شود. (همچنین می توانید درباره زعفران سوپر نگین بخوانید).تنها تفاوت زعفران سوپرنگین و نگین زعفران عادی به درشت بودن قلم های زعفران است.

خرید زعفران نگین درجه 1 با بسته بندی شیک و ساده همچنین خوش عطر و طعم می تواند هدیه ای ماندگار در ذهن باشد.

مشخصات کلی زعفران نگین

۱-کلاله های زعفران کاملا از هم جدا هستند.

۲-قرمزی کلاله ها بیشتر است و کاملا یکدست است.

۳- داشتن قلم های درشت تر نسبت به سایر زعفران ها

۴- عطر فوق العاده

۵- منظم بودن کلاله ها

مراحل تولید

کشاورزان قبل از طلوع آفتاب اقدام به جمع آوری گل های زعفران می کنند.سپس این گل های جمع آوری شده را به طوری که پژمرده نشوند به پاک کننده های حرفه ای زعفران تحویل می دهند تا این افراد با مهارت بالایی که دارند کلاله های قرمز را از ریشه زعفران و خامه زعفران جدا کنند.

این افراد ماهر همزمان هر سه کلاله قرمز را با هم جدا می کنند و آن ها را جمع آوری می کنند. بعد از مرحله پاکسازی زعفران،کلاله های زعفران برای مرحله بعدی که خشک کردن کلاله ها می باشد آماده می شود. و درون دستگاه خشک کن زعفران قرار می گیرد و بعد از تکمیل فرایند خشک شدن، برای مرحله بعد که خرید زعفران نگین است آماده می شود. بعد از بسته بندی و درج مشخصات به بازار عرضه می شود. همچنین از نگین زعفران معمولا برای پشت ویترین هم بخاطر ظاهر زیبایش استفاده می شود.

سخن آخر

نگین زعفران یک محصول فوق العاده زعفران است که بیشتر برای صادرات زعفران استفاده می شود. برای تولید این نوع زعفران، باید بخ قرمز کلاله ها را از بخش ریشه جدا کرد. این بخش فقط از کلاله های قرمز تشکیل می شود. کیفیت نگین زعفران بسیار بالاتر از دیگر زعفران ها است.

خواص فراوانی هم برای بدن دارد. چندین مقاله درباره خواص زعفران نوشته شده است. آن ها را به ترتیب در بخش بعدی معرفی می کنیم تا برای افایش آگاهیتان آن را مطالعه نمایید.

خواص شگفت انگیز زعفران برای جوانسازی پوست

زعفران ضرر هم دارد؟ برای چه کسانی؟

برخی مضرات ندانسته زعفران

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *