زعفران

تاثیر زعفران برای پریودی| آیا زعفران باعث پریودی میشود؟

خواص زعفران برای پریودی

آیا زعفران باعث پریودی می شود؟ آیا مصرف زعفران برای درد قاعدگی(پریودی) تاثبر دارد؟همه ی ما می دانیم که زعفران گران قیمت ترین ادویه دنیا است و همچنین خواص زعفران زیاد است، زعفران نه تنها تاثیری بر پریودی دارد بلکه بسیار مفید است برای پوست و کاهش استرس و اضطراب و… 

تاثیر زعفران برای پریودی:

تاثیر زعفران برای پریودی همانطور که تغییرات هورمونی در طول و قبل از پریود شما می تواند منجر به اختلالات خلقی و نوسانات در دوره پریودی شود. یک راه حل طبیعی، زعفران می تواند به تسکین مشکلات مربوط به سندرم پیش از قاعدگی تاثیر بگذارد. زعفران علاوه بر بهبود تاخیر قاعدگی تاثیرات مثبتی بر سلامت روان در این دوره دارد. ترکیبات موجود در زعفران به تغییر شیمی مغز و بهبود خلق و خو کمک می کند.

طبق آزمایش هایی که گرفته شده، مکمل های زعفران در مقایسه با داروهای ضد افسردگی موثر بوده و خطرات و عوارض جانبی کمتری در کاهش علائم افسردگی دارند. دانشمندان معتقدند زعفران با افزایش تولید سروتونین، یک ماده شیمیایی مرتبط با شادی، به بهبود خلق و خو و کاهش نوسانات خلقی قاعدگی کمک می کند.

چه مدت بعد از مصرف زعفران پریود می شویم؟ باید گفت همانطور که تاثیر دارو ها در بدن ها متفاوت است یعنی در بعضی بدن ها بعد یک روز تاثیر می گذارد و در بعضی بعد یک هفته و یا یک ماه. مصرف زعفران برای پریودی هم همینطور است ممکن است در همان روز تاثیر بگذارد و یا چند روز بعد

برای تسکین درد پریودی زعفران بخوریم؟

زعفران اثر آرام بخش بر روی عضلات صاف رحم دارد که می تواند به تسکین دردهای قاعدگی کمک کند. این ادویه با آرام کردن انقباضات ماهیچه های رحم و افزایش اکسیژن رسانی، درمان موثری برای دردهای قاعدگی محسوب می شود. در دوران قاعدگی، انقباضات شدید ماهیچه های رحم باعث انقباض عروق خونی و کاهش سطح اکسیژن در رحم می شود. زعفران با افزایش سرعت جریان اکسیژن در بدن به بهبود وضعیت رحم و تسکین درد کمک می کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *