قیمت زعفران

پیش بینی قیمت زعفران تاسال آینده

پیش بینی قیمت زعفران در سال1403

Saffron. Financial forecasts for the next week, month and year based on historical performance and daily news              پیش بینی قیمت زعفران در سال۱۴۰۳ تا چه حد افزایش می یابد؟ اصلا ایا احتمال افزایش قیمت در سال ۱۴۰۳ داریم؟ تا به الان طبق اخباری که میرسد و همچنین حادثه ای که برای ریاست جمهوری رخ داده فعلا دولت سعی دارد که شرایط را اارام کند و فعلا نوساناتی نداریم اما تا ۵۰ روز اینده که انتخابات شود احتمالا نوساناتی رخ خواهد داد البته که این اخبار و شرایط تاثیر مستقیمی بر دلار می کذارد وقتی رو دلار موثر باشد بر روی قیمت سایر اجناس طبیعتا موثراست. همچنین با دیدن میزان تقاضا وعرضه می توانید به راحتی قیمت زعفران را پیش بینی کنید، معمولا در نیمه اول سال خیلی نوسان قیمت نداریم اما در نیمه دوم سال که زمان برداشت زعفران ها هست و کشاورزان محصولات خود را وارد بازار می کنند نوساناتی پیش بینی می شود. اگر بدنبال لیست قیمت روز زعفران هستید، حتما مطالعه کنید.

پیش بینی قیمت زعفران در آینده:

احتمال دارد قیمت زعفران دو برابر شود، طبق اخبار که میرسد بعد از انتخابات امریکا احتمال دارد افزایش دلار بالا می رود و از انجا که قیمت همه ی اقلام رابطه مستقیم با دلار دارد  بنابراین احتمالا زعفران هم افزایش قیمت خواهد داشت. از آنجایی که ایران تولید کننده زعفران است و اگر خرید و فروش زعفران شغل دوم خود انتخاب کردید و نمی دانید که در مشهد از کجا زعفران عمده بخرید؟ زعفران ظرفت حاضر است تجربه و سابقه خود را در اختیار شما عزیزان قرار دهد.

گزارش توضیحات

در گزارشی که بدست آمده، بازار زعفران جهانی در سال ۲۰۲۴ با ارزش ۱.۵ میلیارد دلار تخمین زده شد و انتظار می‌رود تا سال ۲۰۳۳ به ۲.۶ میلیارد دلار برسد، با نرخ رشد سالانه ۶.۸ درصد در طول دوره پیش‌بینی شده ۲۰۲۴-۲۰۳۳.

پیش بینی و احتمال افزایش قیمت در سال ۱۴۰۳:

پیش بینی می شودکه قیمت زعفران به عوامل گوناگونی بستگی دارد از جمله : ارز ، بورس ، میزان تقاضا و عرضه بستگی دارد.

و در گزارش دیگر گفته شده که، تخمین زده می شود که اندازه بازار زعفران تا سال ۲۰۲۷ رشد چشمگیری خواهد کرد.که در دوره پیش بینی ۲۰۲۲-۲۰۲۷ ،۸.۱ درصد رشد می کند. زعفران ادویه‌ای معطر و تلخ است که از گل زعفران است که برای رنگ‌آمیزی غذا استفاده می‌شود، تهیه می‌شود. این ادویه به دلیل وجود مواد شیمیایی گیاهی دارای رایحه ای شبیه به یونجه است و در رنگ های مختلفی از جمله قرمز، زرد، نارنجی و غیره موجود است. زعفران یکی از پرهزینه‌ترین (از نظر وزن) و پرمصرف‌ترین چاشنی‌ها و رنگ‌ها است که رنگ فوق العاده ای به غذاها می‌دهد. سافرانال، کروسین، کروستین، کامپفرول و مونوتترپن گلیکوزید پیروکروسین نمونه‌هایی از ترکیبات شیمیایی هستند که در این ادویه دارویی یافت می‌شوند و به پیشگیری از برخی عوارض مغزی کمک می‌کنند. علاوه بر این، آنها از سلول های بدن در برابر حملات رادیکال های آزاد محافظت می کنند. زعفران به غیر از آنتی اکسیدان ها، خانه ویتامین هایی مانند ریبوفلاوین، ویتامین A است. ویتامین C و نیاسین نقش تعیین کننده ای در تضمین سلامت کلی بدن دارند. افزایش آگاهی مردم در مورد فواید سلامتی و افزایش تقاضا برای مواد غذایی بسته بندی شده، عوامل رنگ آمیزی طبیعی و ادویه هایی مانند پودر فلفل قرمز، عواملی هستند که باعث رشد بازار زعفران برای دوره ۲۰۲۲-۲۰۲۷ می شوند.

وضعیت زعفران امسال در مشهد چگونه خواهدشد؟

گزارش: “پیش بینی بازار زعفران (۲۰۲۲-۲۰۲۷)” توسط بزرگان، تجزیه و تحلیل عمیق بخش های زیر از بازار زعفران را پوشش می دهد.

وضعیت بازار زعفران بر اساس افزونگی نوع کاربرد می‌تواند به طور جدیدتر به محصولات مراقبت از پوست، مواد غذایی و نوشیدنی، مکمل غذایی، و دیگر نقاط تقسیم شود. بخش مواد غذایی و نوشیدنی در سال ۲۰۲۱ بیشترین سهم را داشت. رشد این بخش به دلیل تقاضای بالایی است برای عطر و طعم جذاب زعفران در هنگام آماده‌سازی انواع غذاها. زعفران به عنوان یک ادویه ویژه در سوپ، غذاهای دریایی (پائلا، بویابس)، پاستا، مرغ، آشپزخانه، و انواع دیگر کاربرد دارد. با توجه به مشکلات بهداشتی مرتبط با محصولات رنگدهی مصنوعی، صنعت شکلات و نانوایی کمی به سوی گزینه‌های سالم مانند زعفران حرکت کرده است. علاوه بر این، زعفران گسترده به شیر افزوده می‌شود زیرا در افزایش اشتها، ایمنی، و حفظ سلامت پوست کمک می‌کند. علاوه بر این، بخش مکمل‌های غذایی و محصولات مراقبت شخصی تخمین زده می‌شود که با نرخ رشد سالانه ۹.۳٪ در طول دوره پیش‌بینی شده ۲۰۲۲-۲۰۲۷ سریع‌ترین رشد را داشته باشد. این رشد به دلیل تقاضای رو به افزایش برای مکمل‌های غذایی و لوازم آرایشی است. لوسیون‌ها و کرم‌های ساخته‌شده از زعفران پوست را از اثرات مضر پرتوهای ماورای بنفش حفاظت می‌کنند، پیگمنتاسیون بیش از اندازه را کاهش می‌دهند، و به تسریع خوب شدن زخم‌ها کمک می‌کنند. افزایش تحمل بین جوانان نسبت به ظاهر خارجی آنها زمین‌های منصفانه‌ای برای رشد بازار زعفران فراهم می‌کند. در کنار این موضوع، مکمل‌های غذایی تا جایی که برای حفظ ارزش تغذیه‌ای رژیم غذایی استفاده می‌شوند.

زعفران ترکیبی است که از گل‌های گیاه زعفران به دست می‌آید. این ترکیب از رشته‌های مانند زغال‌ها تشکیل شده است که با دقت دست‌چینی شده و خشک شده اند. زعفران به خاطر طعم، بوی منحصر به فرد و رنگ زنده‌اش ارزشمند است و در انواع غذاهای کشتاری استفاده می‌شود و همچنین برای کاربردهای پزشکی و زیبایی نیز به کار می‌رود.

بر اساس کاربرد: 

محصولات مراقبت شخصی، غذا و نوشیدنی، مواد مغذی و غیره.

بر اساس فرم: رشته و پودر.

توسط کانال توزیع: آفلاین و آنلاین.

توسط کاربر نهایی: صنعت (داروسازی، خدمات غذایی و غیره) و خانوارها.

بر اساس جغرافیا: آمریکای شمالی (ایالات متحده، کانادا و مکزیک)، اروپا (آلمان، بریتانیا، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، روسیه و بقیه اروپا)، آسیا و اقیانوسیه (چین، هند، ژاپن، کره جنوبی، استرالیا و جدید نیوزیلند، و بقیه آسیا و اقیانوسیه)، آمریکای جنوبی (برزیل، آرژانتین، شیلی، کلمبیا و بقیه آمریکای جنوبی) و بقیه جهان (خاور میانه و آفریقا).

عواملی که در خارج از کشور بر قیمت زعفران موثر است:

۹۰% زعفران از ایران به سایر کشور ها صادر می شود که اسپانیا زعفران ها را از ایران می گیرد و بعد در بسته بندی های متفاوت و با برند خود به دیگرکشور هاارسال می کند. که همین امر باعث افزایش قیمت زعفران می شود چون اسپانیا به عنوان یک واسطه عمل می کند.و اگر قصد صادرات زعفران در بسته بندی های ملموس دارید کافی با کارشناسان ما تماس گرفته و ارتباط بگیرید تا حد امکان راهنمایی بفرماییم.

عواملی که داخل کشور بر قیمت زعفران تاثیرگذارمی گذارد:

معمولا نیمه اول سال قیمت زعفران حالت رکود دارد و در نیمه دوم که کشاورزان زعفران های خود رابرداشت می کنند نوسانات آغاز می شود. از انجا ایران تنها تولید کننده زعفران اصل می باشد می توان در زمینه خرید و فروش زعفران به عنوان شغل دوم فعالیت کرد.

هشیار باشد که از چه کسانی و در چه زمانی خریداری کنید، زیرا یه عده ای هستند مقداری زعفران کم کیفیت را با زعفران مرغوب ترکیب می کنند و یا مقداری ریشه رنگ شده را با زعفران مرغوب مخلوط می کنند و به عنوان زعفران درجه یک می فروشند و از قیمت اصل زعفران ارزان تر می فروشند و بعد شما خوشحال که با قیمت مناسب خریداری کردین در حالیکه فروشند سود عالی خود را برده. شما با میزان تقاضای زعفران قیمت زعفران به راحتی پیش بینی کنید بذارید واضح تر بگویم، زمانی که کشاورزان زعفران هایخود را راهی بازارمی کنند وقتی که میزان عرضه زعفران در بازار کم می شود شما می توانید پیش بینی کنید که احتمالا افزایش قیمت داریم وهمچنین وقتی که تقاضا هم زیاد باشد احتمال افزایش قیمت داریم و وقتی که میزان عرضه زیاد باشد احتمال کاهش قیمت هست.

- تجزیه و تحلیل بازار خرید و فروش بر اساس کاربرد:

بر اساس کاربرد: 

محصولات مراقبت شخصی، غذا و نوشیدنی، مواد مغذی و غیره.

بر اساس فرم: رشته و پودر.

توسط کانال توزیع: آفلاین و آنلاین.

توسط کاربر نهایی: صنعت (داروسازی، خدمات غذایی و غیره) و خانوارها.

بر اساس جغرافیا: آمریکای شمالی (ایالات متحده، کانادا و مکزیک)، اروپا (آلمان، بریتانیا، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، روسیه و بقیه اروپا)، آسیا و اقیانوسیه (چین، هند، ژاپن، کره جنوبی، استرالیا و جدید نیوزیلند، و بقیه آسیا و اقیانوسیه)، آمریکای جنوبی (برزیل، آرژانتین، شیلی، کلمبیا و بقیه آمریکای جنوبی) و بقیه جهان (خاور میانه و آفریقا).

آخرین اخبار قیمت زعفران:

آخرین اخبار قیمت زعفران در بازار زعفران ، منطقه آسیا-اقیانوسیه بیشترین سهم درآمد را در سال ۲۰۲۱ داشته است و همچنین پیش بینی می شود که آسیا-اقیانوسیه بازار را در طول دوره ۲۰۲۲-۲۰۲۷ تسلط خواهد داشت. شرایط بهبود یافته سلامتی مانند آسم، آلزایمر و سرطان، تهدید بالای ویروس های قابل انتقال و استفاده رو به افزایش آن در صنایع غذایی، دارویی و محصولات مراقبت شخصی گفته می شود که از موتورهای اصلی رشد بازار زعفران هستند. قیمت های بسیار بالا، فعالیت های فرآیندی منفی تحت تاثیر ویروس های پاندمی و تهدید رو به افزایش ناشی از نامنظمی های اقلیمی گفته می شود که باعث کاهش رشد بازار خواهد شد.

 علاوه بر این، زعفران گسترده به شیر افزوده می‌شود زیرا در افزایش اشتها، ایمنی، و حفظ سلامت پوست کمک می‌کند. علاوه بر این، بخش مکمل‌های غذایی و محصولات مراقبت شخصی تخمین زده می‌شود که با نرخ رشد سالانه ۹.۳٪ در طول دوره پیش‌بینی شده ۲۰۲۲-۲۰۲۷ سریع‌ترین رشد را داشته باشد. این رشد به دلیل تقاضای رو به افزایش برای مکمل‌های غذایی و لوازم آرایشی است. لوسیون‌ها و کرم‌های ساخته‌شده از زعفران پوست را از اثرات مضر پرتوهای ماورای بنفش حفاظت می‌کنند، پیگمنتاسیون بیش از اندازه را کاهش می‌دهند، و به تسریع خوب شدن زخم‌ها کمک می‌کنند. افزایش تحمل بین جوانان نسبت به ظاهر خارجی آنها زمین‌های منصفانه‌ای برای رشد بازار زعفران فراهم می‌کند. در کنار این موضوع، مکمل‌های غذایی تا جایی که برای حفظ ارزش تغذیه‌ای رژیم غذایی استفاده می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *